#buahterap

559 posts

First time rasa #buahtarapsabah #buahterap #makanansabah #sabahfood #videomakanan #shedap #videomakan #lapaq #makanmakan #malaysianfoodie #makananmalaysia #klfoodie #minumminum #mukbang #mukbangMalaysia #foodpornmalaysia #videomukbang #asmr #asmrmalaysia #asmreating #yummy #sedap #ideanakmakanapa_sc #janganmengata πŸ€—

First time rasa #buahtarapsabah #buahterap #makanansabah #sabahfood #videomakanan #shedap #videomakan #lapaq #makanmakan #malaysianfoodie #makananmalaysia #klfoodie #minumminum #mukbang #mukbangMalaysia #foodpornmalaysia #videomukbang #asmr #asmrmalaysia #asmreating #yummy #sedap #ideanakmakanapa_sc #janganmengata πŸ€— - 1 month ago

34 Likes
4 Comments
0
#duriankampungsabah
#buahterap

#duriankampungsabah #buahterap - 1 month ago

29 Likes
3 Comments
0
Bertahun2 ndak mkn buah niπŸ˜‹! #buahterap 
#cuti2malaysia 
#sabah

Bertahun2 ndak mkn buah niπŸ˜‹! #buahterap #cuti2malaysia #sabah - 1 month ago

15 Likes
3 Comments
0
Subhanallah...
#buahterap
#buahtarap
duri nya yang lembut sampa ke isi buah nya.πŸ’ž

Subhanallah... #buahterap #buahtarap duri nya yang lembut sampa ke isi buah nya.πŸ’ž - 2 months ago

4 Likes
0 Comments
0
#buahterap
hanya di swk pulau borneo banyak buah ini
bau nya yang semebak kuat baunya.
rasanya yang manis..hmmm. saya bole habiskan satu biji heheh..😁

#buahterap hanya di swk pulau borneo banyak buah ini bau nya yang semebak kuat baunya. rasanya yang manis..hmmm. saya bole habiskan satu biji heheh..😁 - 2 months ago

5 Likes
0 Comments
0
Buah paling win kt borneo.. First time mkan wlau dah bertahun dtg cni.. Manis lemak rse mcm durian belanda pon ade rse manggis pon ade.. #buahterap

Buah paling win kt borneo.. First time mkan wlau dah bertahun dtg cni.. Manis lemak rse mcm durian belanda pon ade rse manggis pon ade.. #buahterap - 2 months ago

10 Likes
2 Comments
0
Maok makan #terap #buahterap ka #durian #buahdurian ?ΒΏ? πŸ€”πŸ€€πŸ˜›πŸ˜…
πŸ“Έ usu andoi @iaism_ss

Maok makan #terap #buahterap ka #durian #buahdurian ?ΒΏ? πŸ€”πŸ€€πŸ˜›πŸ˜… πŸ“Έ usu andoi @iaism_ss - 2 months ago

22 Likes
1 Comments
0
ratu buah terap πŸ˜‚πŸ˜‡ @_kzera @mnzeed 
#buahterap #sedapgiler

ratu buah terap πŸ˜‚πŸ˜‡ @_kzera @mnzeed #buahterap #sedapgiler - 2 months ago

7 Likes
1 Comments
0
Buah-buahan hutanπŸ˜‹
#durianhutan 
#buahterap 
#alhamdulillahπŸ€—

Buah-buahan hutanπŸ˜‹ #durianhutan #buahterap #alhamdulillah πŸ€— - 2 months ago

26 Likes
12 Comments
0
#asmr #buahterap #fruitporn

#asmr #buahterap #fruitporn - 2 months ago

2 Likes
0 Comments
0
rezeki dari Sabah πŸ₯° #buahterap #buahsalak

rezeki dari Sabah πŸ₯° #buahterap #buahsalak - 2 months ago

1 Likes
0 Comments
0
Yaq lah nivey bai baie ong lumoq mun nyilew gik tauq .. #musimbuah #buahterap #summertime #speakingmelanau

Yaq lah nivey bai baie ong lumoq mun nyilew gik tauq .. #musimbuah #buahterap #summertime #speakingmelanau - 2 months ago

14 Likes
5 Comments
0
βœ… Buah Terap
.
Alhamdulillah tq Mama @maridah71 Abah Pak Rabii adik2 @siigunduts datang bawak buah terap dari Tawau 😍 last makan masa kat KK - Kundasang 2016 dulu...ntah la..suke buah ni..unik...nak kata cempedak tidak, macam koko pon ade...bau macam jambu batu tapi kuat macam durianπŸ˜‚ puas makan rebut2 dengan Atchu 🀣
.
#buahterap #buahtarap #borneolocalfruit #alhamdulillah

βœ… Buah Terap . Alhamdulillah tq Mama @maridah71 Abah Pak Rabii adik2 @siigunduts datang bawak buah terap dari Tawau 😍 last makan masa kat KK - Kundasang 2016 dulu...ntah la..suke buah ni..unik...nak kata cempedak tidak, macam koko pon ade...bau macam jambu batu tapi kuat macam durianπŸ˜‚ puas makan rebut2 dengan Atchu 🀣 . #buahterap #buahtarap #borneolocalfruit #alhamdulillah - 2 months ago

228 Likes
27 Comments
0
CUCUR TARAP CARA KAK DAYANG 😘

Selain sedap dimakan begitu sahaja tatkala sudah masak ranum, isi buah tarap ini juga sesuai dibuat cucur. Cemana caranya?

InsyaAllah mudah ja, macam buat pisang goreng tu. Hehehe. Kak Dayang ada share videonya juga. Swipe jak ke sebelah ya. Ndak sempat mau edit. HarapΒ² membantu. Selamat mencuba! πŸ˜‰πŸ’• #RizanSyahAhmad #buahtarapsabah #tarap #terap #buahterap #buahterapsabah #timadang #timadangasadap #MasakCaraKakDayang #BruneiDusun #BruneiBongawan

CUCUR TARAP CARA KAK DAYANG 😘 Selain sedap dimakan begitu sahaja tatkala sudah masak ranum, isi buah tarap ini juga sesuai dibuat cucur. Cemana caranya? InsyaAllah mudah ja, macam buat pisang goreng tu. Hehehe. Kak Dayang ada share videonya juga. Swipe jak ke sebelah ya. Ndak sempat mau edit. HarapΒ² membantu. Selamat mencuba! πŸ˜‰πŸ’• #RizanSyahAhmad #buahtarapsabah #tarap #terap #buahterap #buahterapsabah #timadang #timadangasadap #MasakCaraKakDayang #BruneiDusun #BruneiBongawan - 2 months ago

11 Likes
0 Comments
0
Suami pulang dibawain oleh-oleh 😍😘.
bginilah wanita dibawain mi instan aja udh happy , apalagi dibawain berlian kyk artis2 πŸ˜‚.
Pas pamit mau pergi luar kota selalu drama jgn lama2 dinasnya, pulangnya harus tepat dihari yg udh dijadwalkan jgn mundur2 πŸ˜‚πŸ˜…. Giliran pulang trus dibawain oleh2, bilang lg nanti kalau kunjungan ke kota yg lainnya bawain lagi oleh2 khasnya ya. Begitulah wanita repot ya πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜‚πŸ˜‚. slide 2 itu namanya buah terap atau tarap bnyak di Malaysia dan di daerah Kalimantan, apalagi di Tarakan. Ini bawa dari Tarakan, saya juga belum pernah rasa. nanti kalau udh masak kita unboxing ya gaes, skrg masih mentah. 😎. #maggimalaysia
#milomalaysia
#buahterap
#buahtarapsabah

Suami pulang dibawain oleh-oleh 😍😘. bginilah wanita dibawain mi instan aja udh happy , apalagi dibawain berlian kyk artis2 πŸ˜‚. Pas pamit mau pergi luar kota selalu drama jgn lama2 dinasnya, pulangnya harus tepat dihari yg udh dijadwalkan jgn mundur2 πŸ˜‚πŸ˜…. Giliran pulang trus dibawain oleh2, bilang lg nanti kalau kunjungan ke kota yg lainnya bawain lagi oleh2 khasnya ya. Begitulah wanita repot ya πŸ˜€πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜„πŸ˜‚πŸ˜‚. slide 2 itu namanya buah terap atau tarap bnyak di Malaysia dan di daerah Kalimantan, apalagi di Tarakan. Ini bawa dari Tarakan, saya juga belum pernah rasa. nanti kalau udh masak kita unboxing ya gaes, skrg masih mentah. 😎. #maggimalaysia #milomalaysia #buahterap #buahtarapsabah - 2 months ago

20 Likes
9 Comments
0
Hasil tangkapan dari kg.. My fav fruit 🀀 #buahterap

Hasil tangkapan dari kg.. My fav fruit 🀀 #buahterap - 2 months ago

30 Likes
4 Comments
0
#buahterap Paling sedap makan langsung dari pohonnyaπŸ˜‚πŸ€£

#buahterap Paling sedap makan langsung dari pohonnyaπŸ˜‚πŸ€£ - 2 months ago

9 Likes
0 Comments
0
Tarap or Terap can only be found in Borneo Island and Philippines. Similar to the king of fruits, Tarap is also known for its pungent smell. The flesh is sweet, soft and creamy.
Some say that it is better than musang king durian. Your take?

#Food #Foodie #Foodies #InstaFood #FoodPhotography #Yummy #FoodLover #POTD #SabahEat #SabahanEats #SabahEats #Foodstagram #LocalFood #FollowBack #Tarap #Terap #LocalFruit #Fruit #SabahFruit #BuahTarap #BuahTerap

Tarap or Terap can only be found in Borneo Island and Philippines. Similar to the king of fruits, Tarap is also known for its pungent smell. The flesh is sweet, soft and creamy. Some say that it is better than musang king durian. Your take? #Food #Foodie #Foodies #InstaFood #FoodPhotography #Yummy #FoodLover #POTD #SabahEat #SabahanEats #SabahEats #Foodstagram #LocalFood #FollowBack #Tarap #Terap #LocalFruit #Fruit #SabahFruit #BuahTarap #BuahTerap - 2 months ago

24 Likes
2 Comments
0
#buahterap 
#buahterapsabah

#buahterap #buahterapsabah - 2 months ago

3 Likes
0 Comments
0
Alhamdulillah semua sold outπŸ‘πŸ»#buahterap #seasonalfruit #limbang

Alhamdulillah semua sold outπŸ‘πŸ»#buahterap #seasonalfruit #limbang - 3 months ago

14 Likes
3 Comments
0
load more posts
2019 - © Deskgram. All rights reserved.